A kollégiumi nevelésben a foglalkozások célja a diákok személyiségének formálása, erkölcsi és esztétikai ismereteik, jellemük, önismeretük, önbizalmuk, felelősségtudatuk és közösségi szellemük fejlesztése. Ezek a foglalkozások elősegítik a közösségi kapcsolatok kialakítását, a szociális készségek fejlesztését, az egyéni tanulási módszerek elsajátítását, az egészséges életmód, szokások kialakítását, valamint a természeti és társadalmi környezet iránti felelősségérzet megerősítését. Emellett kiegészítik az iskolai nevelő-oktató munkát, különösen a középiskolai életszakaszban, amikor a továbbtanuláshoz, pályaválasztáshoz és a munka világában való helytálláshoz szükséges képességek, készségek és attitűdök fejlesztése zajlik.
A csoportfoglalkozások tervezése a nevelési területek szerint történik, figyelembe véve a legfontosabb tartalmi elemeket. A foglalkozások számát, évi elosztását és tartalmi felépítését úgy alakítom ki, hogy megfeleljenek a tanulók életkorának, iskolatípusának és szakjának. A kollégiumi nevelés és oktatás a Nemzeti alaptanterv kiemelt fejlesztési céljaival összhangban valósul meg, így kapcsolódik az iskolai tantervi követelményekhez.
A kollégiumi együttélés során a diákok megtapasztalhatják a mások elfogadásának, támogatásának és tiszteletének fontosságát. A közösséghez való tartozás biztonságérzete által mélyíthetik a természeti, történelmi és kulturális értékek iránti megbecsülést. Nyitottabbá és elfogadóbbá válnak a hazai nemzetiségek és más népek kultúrája iránt, valamint felkészülnek a közéleti szereplésre, érdekeik és értékrendjük képviseletére. A foglalkozások olyan készségeket is fejlesztenek, mint az alkalmazkodóképesség, tolerancia és konfliktuskezelés.
- Teacher: Miklós Tóth